NetCloud Echo

Fremtidens digitale overblik

EcHo er det cockpit, der giver jer det fulde overblik over jeres pc-park

Echo gør det muligt for jer at følge jeres pc’ere gennem hele deres livscyklus. I kan altid lokalisere maskinerne, og I kender altid status på den software, der ligger på dem. Data på pc’erne kan I styre remote – og hente hjem, fryse eller slette, hvis det bliver nødvendigt.

Udrulningen af Echo foregår uden at forstyrre medarbejderne, der arbejder på pc’erne. Og uden at bebyrde it-afdelingen med ekstra arbejde. Det tager typiske et par dage at få løsningen op at køre, og I bistås hele vejen af NetClouds konsulenter.
Echo dashboard ny
Når først den centrale funktionalitet er aktiveret på pc’erne, forbliver den aktiv og skal ikke udrulles igen.
Echo er relevant for større og helt store virksomhed inden for alle brancher med særligt fokus på:
• Medicinalvirksomheder
• Produktionsvirksomheder
• Fødevareindustrien
• Serviceindustrien
• Finanssektoren
• Rådgivende ingeniørfirmaer
Echo er særligt relevant for virksomheder med flere eller mange lokationer rundt omkring i verden. NetCloud arbejder både med private og offentlige kunder.

HVORFOR ER ECHO UNIK?

Echo er indbygget i computers hardware allerede nu, og skal blok aktiveres. Når først Echo er aktiveret kan det ikke blive fjernet fra enheden igen, uanset om operativsystemet geninstalleres eller harddisken udskiftes. Echo vil installere sig selv igen fordi hardwaren er aktiveret.
Alt bliver administreret fra en Cloud tjeneste, og den enkelte virksomhed skal ikke stille server ressourcer til rådighed.
Echo kan yderligere benyttes til at tilsikre at virksomhedens kritiske applikationer altid er installeret, såsom Anti-Virus klient, SCCM agent, InTune eller Bitlocker. Når Echo er aktiveret i hardwaren medfører det overstående applikationer altid bliver startet eller installeret hvis de måtte mangle.

OVERBLIK

Med løsningen får man samlet overblik af alle enhederne i organisationen leveret i et dashboard med mulighed for at dykke ned i de enkelte detaljer, virksomheden ved præcis hvor enhederne er henne, hvem der benytter dem og hvad de indeholder.
Med denne løsning har du styr på hvornår en enhed bliver aktiveret første gang (eksempelvis hos ekstern leverandør), hvilken bruger der benytter den efterfølgende, og hvilken lokation enheden befinder sig på. Denne historik forbliver hele tiden bevaret også selvom enhederne bliver geninstalleret eller skifter bruger med tiden.

SIKKERHED

Udover at Echo giver en fantastisk overblik så er der også en række unikke sikkerhedsfunktioner som giver tryghed for en sikring af ens data. Løsningen giver eksempelvis følgende muligheder :

• Slet funktion - Sletter alt data eller udvalgte data på en enhed uanset hvor den befinder sig.
• Lås funktion - Låser enheder således at den ikke kan benyttes og skriv en besked på skærmen
• Find funktion - Find de mistede enheder og spor deres placering uanset hvor de befinder sig.
• Kritiske Applikationer - Sikre at kritiske applikationer altid er installeret og opdaterede.

Mange af vores kunder sammenligner sikkerhedsfunktionerne med det som de kender fra ”Find my Iphone” på telefonen blot udviklet til virksomheder med mange enheder.

KOM HURTIGT I GANG

Det kræver ikke mange ressourcer at komme i gang med Echo, der er typisk tale om et par dage så er løsningen i gang. Echo aktiveres ved at installere en MSI fil på de ønskede enheder, dette kan gøres ved hjælp af en eksisterende deployment løsning (eks. SCCM), eller en Group Policy i AD.
Når først Echo er aktiveret på enhederne, vil de selv rapportere ind til vores Cloud portal hvor et samlet overblik bliver skab.

GLADE KUNDER

Metronome

Rosende ord om samarbejdet og til folkene bag.

Metronome

Danak Erhverv

Sådan har vi fået overblik og kontrol over alle vores enheder

Dansk Erhverv

Advokatfirma kan spore forsvundne pc’er og hente vigtige data hjem

Accura

Vil du vide mere
om løsningen?

Kontakt Brian, han kan fortælle dig mere om Echo.

Brian Luplau
Scroll til toppen