NetCloud Echo logo

Optimer din virksomhed med en TOPdesk-integration til Echo

Få fuldt udbytte af TOPdesk med integration til Echo

Få fuld kontrol og indsigt i alle dine enheder, når du har Echo aktiveret på hardwaren.

Når du har Echo aktiveret på virksomhedens maskiner, kan du få alle oplysninger derfra samlet og præsenteret direkte i TOPdesk. Tidligere skulle oplysninger som disse manuelt indlæses i TOPdesk ved hjælp af en CSV fil. Men med en integration kan du nu automatisere processen, så alle informationer om den enkelte enhed altid er 100% opdateret i TOPDesk CMDB databasen.

Alle virksomhedens enheder bliver automatisk oprettet i TOPdesk, og alle ændringer, der måtte forekomme på pc’erne, bliver dynamisk opdateret inden for få minutter. Dvs. at du ikke længere skal bekymre dig om manuelle processer eller natlige importjobs.

TOPdesk integration

Det er muligt at få præsenteret et væld af oplysninger omkring enheder og sortere og rapportere på disse informationer. Oplysningerne kan f.eks. være:

  • Modeltype
  • Brugernavn
  • Windows-versioner.
  • Producent
  • Harddiskstørrelse
  • Bitlocker-tilstand.
  • IP-adresser
  • Garantioplysninger
  • Batteritilstand
  • Serienummer
  • Lokation (land og by).

Dette er kun et lille udvalgt af de oplysninger, der kan indhentes - det kan naturligvis tilpasses dine aktuelle behov.

Compliance

Echo gør det rigtigt nemt for dig at holde styr på om dine enheder er compliant i forhold til virksomhedens baseline som f.eks. om enheden er krypteret, har den et antimalware-produkt installeret, og er SCCM-agenten velfungerende m.fl. Et compliance-check kan bestå af standardkontroller som et Windows servicecheck eller en virksomhedsspecifik kontrol, der kan være mere kompleks. En fejlet kontrol kan desuden resultere i en automatiseret reparation, der vil kunne genskabe jeres baseline, så enheden igen er compliant.

Det vil være muligt at se direkte i TOPdesk, om brugerens enhed overholder virksomhedens baseline, og personalet i helpdesken kan dermed også med det samme se, hvordan pc’en har det, når de skal hjælpe en bruger.

Ved at benytte rapportering i TOPdesk er det muligt hele tiden at følge virksomhedens baseline. Du kan desuden læse mere om compliance her.

Sikkerhed

Echo har også en række sikkerhedsfunktioner, som kan være med til at beskytte virksomhedens data. Nogle af disse funktioner er bl.a.:

  • Lås enhed – I tilfælde af bortkomst eller tyveri kan maskinen låses remote med en besked på skærmen om ejerskab
  • Slet enhed – Fordi Echo er integreret på bundkortet, er det også muligt at slette og overskrive alt data på harddisken remote
  • Lokaliser enhed – Er maskinen forsvundet kan den lokaliseres geografisk ved hjælp af Echo
Echo TOPdesk integration

TOPdesk og relationer

En af fordelene ved at have alle virksomhedens PC’er tilgængelige i TOPdesk er, at man kan tilknytte afhængigheder til den enkelte enhed. Du kan f.eks. tilknytte en ticket i servicedesken til en PC og en applikation på en server.

Med TOPdesks IT Asset Management-værktøj kan du nemt registrere, hvilke aktiver der er afhængige af hinanden. Virker en server ikke? Så er det sandsynligt, at de applikationer, der er knyttet til denne server, heller ikke vil.

Du får altså et samlet opdateret dashboard, der yderligere giver dig et par nye funktioner, så du kan sikre det højeste sikkerhedsniveau på dine enheder.

GLADE KUNDER

Echo bliver benyttet af mange af vores glade kunder, og som gerne vil fortælle om hvilke behov de får dækket ved denne løsning.

Metronome kontor

Rosende ord om samarbejdet og til folkene bag.

Metronome

Danak Erhverv logo

Sådan har vi fået overblik og kontrol over alle vores enheder

Dansk Erhverv

Advokatfirma kan spore forsvundne pc’er og hente vigtige data hjem

Accura

Vil du vide mere
om de mange integrationsmuligheder?

Kontakt Brian, han kan fortælle dig meget mere om Echo eller hjælpe med at opsætte en POC til din virksomhed.

Brian Luplau
Scroll to Top